středa 9. prosince 2015

Polévka hladové matky

Trochu mě samotnou zaráží, že sem přidávám samé recepty (i s ohledem na to, že kdo mě zná, ví, že ještě před pár lety jsem uvařila sotva čaj) - ale mateřská dovolená, absence pravidelných pracovních meníček, nedostatek času a hlad... si vyžadují inovativní, výživné a rychlé recepty. A jeden takový vám chci dnes představit.
Nazvala jsem ho Polévka hladové matky - celková příprava trvá cca 15 minut, vaření pak půl hodiny. Polévka je výborná, rychlá, zdravá a některé dny mi zachraňuje život - doslovně.

 
 

Co si připravit a jak na to:

- zeleninu - co dům dá - nakrájenou na malé kousky - estetika v případě nedostatku času nehraje roli (nejčastěji používám kořenovou zeleninu - mrkev, celer, petržel, dále např. kapustu, brokolici, květák, brambory, červenou řepu, dýni...)
- cibule, česnek, bylinky - pokud je máte
- přidáme cca litr vody (pro urychlení si ji necháme přejít varem v rychlovarné konvici a směs zeleniny jí zalijeme - vaříme do změknutí, cca 25 minut)
 
Dochutíme vývarem nebo umeoctem:
- pokud máte svůj vývar - můžete ho použít
Já dle chuti používám některý z těchto kostkových vývarů:
 
 
 
 
 
Nebo použijte zdravější variantu - Umeocet - cca 3 lžíce dle chuti. (raději průběžně ochutnávejte, je hodně silný).  Pokud tento slano - kyselý zázrak z japonských švestiček umeboši neznáte, doporučuji se s ním seznámit - například tady. Já ho používám úplně všude -do polévek, do salátů, do vody na pití. Této polévce dodává úžasnou vůni, chuť a barvu - koupíte ho v prodejnách zdravé výživy.
 
 
Na závěr vsypte nějakou luštěninu - doporučuji červenou čočku, nemusí se máčet ve vodě a nenadýmá (takže je vhodná i pro kojící maminky, jejichž dítka trpí na koliky):
 
 
Povařte, posypte například čerstvou, či sušenou petrželkou - nebo jako já sušenou řasou Nori (opět naleznete v prodejnách zdravé výživy):
 
 
 
Výsledkem je zdravím nabitá polévka, která může klidně suplovat hlavní jídlo (se zeleninou nešetřete:-)) a která vám dodá energii v zimních dnech.
 





Žádné komentáře:

Okomentovat